Fick lite tid över så jag bestämde mig för att lägga in en liten bloggpost! :)
Sitter just nu och kollar på semifinalen mellan Djokovic och Murray...Satan vad de här grabbarna kan lira tennis. Synd bara att Djokovic tar 1 år på sig varje gång han ska serva. Tråkigt förresten att Federer åkte ut. Har alltid hejat på honom men han har inte mycket att sätta emot Nadal, speciellt inte under Grand-slam förhållanden; 8-2 i interna möten säger ju sig självt. Ska bli spännande att följa den här säsongen. Tror i varje fall att Djokovic tar hem australian och förmodligen de 3 andra också. Hoppas på att Federer kan höja sitt spel en sista gång innan karriären tar slut. Tror också att Nadal är inne på, om inte sitt sista, sitt näst sista år på sin karriär. Hans typ av spel tar alldeles för hårt på kroppen och det skulle inte förvåna mig om han går sönder redan på slutet av denna säsong...Beror i och för sig på lite hur mycket han väljer att spela också!
Vill också passa på att påpeka hur lyckligt lottade vi är som har möjlighet att se dessa spelare lira. Kommer nog ta ett tag förrän man får se en liknande dominans bland toppspelarna i tennisvärlden!
Annars är allt lugnt för min del. Ska bli skönt med lite helgvila, har känt mig extra trött den här veckan av någon konstig anledning.
Ett förmodligen ganska tråkigt inlägg för er som inte är tennisintresserade, (ber om ursäkt för det) men tyckte att jag var tvungen att tillägna ett åt denna underbara sport.
Trevlig helg på er!
Tennis och sport är mina passioner - Henrik Stigell
fredag 27 januari 2012
tisdag 17 januari 2012
Long Time No See
Hejsan allihopa!
Som ni kanske märkt har det inte gått något vidare för mig att blogga. Detta är givetvis på grund av tidsbrist. Jag har som ambition att nån gång i framtiden ,när möjligheten finns, att faktiskt försöka blogga på riktigt! Men "for the time being" så får jag nöja mig med att posta nånting ibland samt även läsa andras fantastiska bloggar och således få inspiration därifrån :)
Vill även passa på att önska alla ett gott nytt 2012!
Over and out-
Henrik Stigell
Som ni kanske märkt har det inte gått något vidare för mig att blogga. Detta är givetvis på grund av tidsbrist. Jag har som ambition att nån gång i framtiden ,när möjligheten finns, att faktiskt försöka blogga på riktigt! Men "for the time being" så får jag nöja mig med att posta nånting ibland samt även läsa andras fantastiska bloggar och således få inspiration därifrån :)
Vill även passa på att önska alla ett gott nytt 2012!
Over and out-
Henrik Stigell
fredag 15 april 2011
Konferensdag - Henrik stigell
![]() |
| Henrik Stigell konferens |
söndag 27 mars 2011
Henrik Stigell Ski festival
Jag känner att det nu börjar räcka för den här gången. Har inte sovit många timmar, åkt mycket skidor på dagarna och festat hårt på nätterna. Jäkligt roligt. Kan verkligen rekommendera Henrik Angell Festivalen. Tror däremot att de efter den här veckans bravader och vackra skidåkning kommer döpa om festivalen till Henrik Stigell Ski Festival.
lördag 26 mars 2011
After Ski med lokal öl!
Nästan aldrig smakar ölen så bra som när man sitter på en pub efter en lång dag i backen. Benen känns lite som överkokt spagetti. Jag har precis fått på mig lite nya fräsha kläder och skall möta upp gänget i lobbyn. Hotellet är förresten helt ok för att vara i den här prisklassen. Det finns till och med internet på rummet, inte illa!
Nu är det dags att besöka puuuuuubeen! Haha till er alla som inte är med :)
Nu är det dags att besöka puuuuuubeen! Haha till er alla som inte är med :)
Riktigt kallt - Härligt
En tidig morgon och dags för lite utförsåkning. Passar på att skriva några rader före jag ska börja klä på mig. Jag har hällt upp en "fet" skål med musli så att jag är pigg i kroppen för dagens puder!
Känns kul att prova på backarna nu under festivalveckan för Henrik Angell (inte Henrik Stigell :)).
Hoppas ni har det bra där hemma i vårslasket, här ska det åkas för Henrik Stigell!
Känns kul att prova på backarna nu under festivalveckan för Henrik Angell (inte Henrik Stigell :)).
Hoppas ni har det bra där hemma i vårslasket, här ska det åkas för Henrik Stigell!
fredag 25 mars 2011
Henrik Stigell besöker Henrik Angell Ski Festival
Känns roligt att vara på en festival som heter nästan samma som jag själv, börjar nästan säga Henrik Stigell Ski Festival istället när någon frågar :). För er som inte vet så hålls festivalen Henrik Angell i Montenegro och är döpt efter en norrman som tog de första skidorna till platsen.Det här var på sent 1800 tal och han lärde även invånarna i Montenegro att åka skidor med att starta upp en skidskola. De första studenterna att lära sig att åka skidor var soldater som skulle lära sig att åka ner för höga berg.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



